family

family

BILA LETIH MEMANG MUDAH TIMBUL RASA MARAH, TAPI DAPAT DIELAKKAN, ALHAMDULILLAH

Hari Isnin, aku dah mula bekerja badan memang letih sikit lah pasal aku sampai KL pukul 12.00 tengah malam sebelumnya. Biasalah bila dah letih kita kadang2 tak boleh nak focus kat kerja kita, mudah nak timbul rasa marah. Hari ni staff aku dah mula buat hal, sebab ada yang mula calculative tentang kerja. Kalau ikut kan hati aku memang lah menyirap darah aku tapi aku cuba tahan marah aku sebab kalau ikut kan sejarah yang lepas kalau aku mula marah mahu berhenti budak2 tu. Aku terpaksa berfikir macamana nak bercakap dengan staff2 aku ni..

Lastly aku berjaya buat diorang duduk semeja dan berbincang dengan cara yang baik, walaupun masih ada seorang tu yang masih calculative..sebabkan dia masih bercalculative dengan aku dan staff yang lain jadi aku terpaksa lah buat benda yang sama tapi dengan cara yang lebih lembut. Puncanya taklah besar sangat akunya sales department tak boleh nak tolong sikit kat aku punya store supervisor aku tu aje boleh kata tu bukan kerja dia. Tu aje.

Antara aku dan partner2 aku lah yang paling lembut sebenarnya tu pasal hal2 staff ni diorang serah kat aku.

Satu masalah aku dah selesaikan cuma skrg ni aku nak kena pikir sikit pasal mamat sorang yang terlalu berkira sangat ni..

Yang penting aku berjaya control rasa marah aku ni, dan dapat selesaikan satu masalah cuma tinggal yang sikit tu je lah.

No comments:

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih