family

family

BALIK KAMPUNG KENDURI KAHWIN

Macam post yang lepas aku ada bg tau yg aku akan balik ke Muar untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku kan. Aku bertolak petang Sabtu tu ari..peh jalan nak keluar dari KL punya lah jammed aku sangkut dalam 1 jam biasanya nak sampai ke tol Sg Besi tu ambil masa 10 minit ja...cuti sekolah..rupanya ramai ler warga KL balik kampung biasalah sure ramai tak this advantage to attend dan mengadakan majlis kenduri kahwin kan. Aku sampai rumah bapa aku lebih kurang pukul 7, bertolak pukul 4 punya la lama tu..lepas mandi siap2 aku terus je ke rumah datuk sedara aku ada pulak majlis kenduri doa selamat...lepak lah aku sampai pukul sebelas malam aku berdua ja dgn Farhan kesana.

Besoknya hari Ahad aku pun pergi lah ke majlis perkahwinan tu, sebelum tu sempat gak lah aku suruh mak and abah aku berposing aku kata nak masukkan dalam blog aku.

















Ni lah dia ibunda ku nama penuh dia Hajah Syarifah Zabedah bt Syed Abot.



















Yang ni ayahanda aku Tuan Haji Zainal b. Emin

Aku sampai kat majlis perkahwinan tu dalam pukul 12.00 tengahari. Ramai dah sedara mara aku ada kat sana time tu. Buat pengetahuan cousin aku ni adalah sebelah mak aku..Kalau kau tengok rupa cousin2 aku belah sini memang semuanya putih2 belaka aku jer yang nampak gelap sikit hehehehehe. Mak aku ni keturunan Arab sikit2 (syed/syarifah nya keturunan) Pengantin lelaki tu lah cousin aku, pengapit tu abang dia.



















Pejam celik aku tengok diorang ni dah kahwin dah dulu kecik ja aku tengok diorang ni..Dah tua dah aku rupanya yek...(tau tak pe)
















Lapar lah pulak aku bila tengok gambor pengantin bersantap nih....

No comments:

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih