family

family

MUHAMMAD ALIF FARHAN

Anak bujang aku ni akan menjangkau ke 12 tahun bulan Disember ni, tapi perawakan dia tak seperti budak 12 tahun. Dia dah tinggi dari aku, seorang yang pendiam tak banyak bercakap senyap jer orangnya, hari ni baru aku tahu sebenarnya dia ni berjiwa sensitif rupanya.

Disebabkan jarak umur dia dan adiknya Farhana tu 8 tahun, so memanglah segala salah adik2 nya tu ditransferkan kepada dia..All this while dia tak pernah merungut bila dimarahi..satu perangai baik dia tak pernah menjawab bila ditegur..

Hari ni aku tak tahu apalah angin wife aku abis lah diamuknya si Farhan...dari apa yang aku dengar si Farhan tak makan malam lagi...rupanya dia nak menunggu semua orang makan bersama. Mungkin cara wife aku sound dia tu agak keras sikit la.

Aku jadi sedih bila tengok dia makan sambil menangis, dia seorang yang kalau makan memanglah berselera betul tapi disebabkan kena marah tu dia hilang selera...

Aku kunun2 bapak yang hebat ni pun memujuk lah dia cakap perlahan-lahan ngan dia jangan bagi ibu marah..sebab ibu penat duduk rumah jaga adik2 semua so dia dengarlah cakap aku..

Aku suruh dia naik bilik terus baca buku ke apa yang patut..Sebenarnya dia ni kira budak yang good behave la juga cuma mungkin lately ni dia rasa macam terasing kot.

Farhan......dont worry sayang sebenarnya Ayah dan Ibu memang sayang kan Farhan yang penting Farhan ikut je cakap Ayah dan Ibu ye.....jangan lah bersedih lagi ok



Farhan.....budak yang poyo...dah sama besar dengan Ayah dah tu.......................................


3 comments:

Wangi74 said...

Dalam gambar ni nampak u tualah..dari gambar2 yg sebelum ni:).

Yelah darling farhan..auntie manis pun kalau dah dok rumah seharian auntie pun ada 'angin' sikit..sebab auntie tak rasa ibu marah farhan sebab sebagai ibu sebenarnya kami semua mahu yang terbaik untuk anak-anak kami..ibu ida risau sebab farhan lambat makan..nanti perut masuk angin etc:).Mothers we all love our kids:).Chill out ok dear farhan:).You ar elucky to have very good parent:).

Macamle si farhan akan baca erk;)

Zaidi Zainal said...

ye lah kan nampak tua yek...(dah tua pun) hehehehe

Ceera said...

haaaaa.. anak lagi tinggi dari bapaknye, hehehe.. tak tercabar kah?? =P

gurau2...

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih