family

family

Biz Trip di Jakarta

Gambo aku kat sebelah ni, di sebuah ofis di Jakarta (bulan Januari lepas kita pegi sana). Banyak juga aku belajar kat sana, orang Cina sana lain, tak sama macam orang Cina di Malaysia open sikit.

Adalah a few products yang aku and partners ambik dari sana. Tapi sebab ordernya tu hari sebelum Chinese New Year so minggu depan ni baru lah nak sampai barangannya tu.

Yesss!!!! Ni pengalaman pertama company aku mengimport barang ni hehehehe. Barangan hardware pulak tu, senak perut juga tu sebab bisnes yang kita buat ni bisnes yang di monopoli oleh orang Cina kat Malaysia ni.

Konon2 aku and partners cuba nak buat pembahruan la kot2 bole jadi bisnesman macam Cina kat Malaysia ni yang terer berniaga tu.

Ha!!! yg posing baik kat sebelah ni kawan baik aku da mcm adik beradik aka one of partner aku, Suhaimy nama dia. Hehehe posing depan gudang orang Indon tu...yang dalam kotak byk2 kat belakang tu sebenarnya mentol energy saving.




Yang tengah peluk tubuh sambil muka macam tengah banyak pikir2 tu sorang lagi partner aku, Azhar nama dia, still singgle tu.



Orang Cina Indonesia ni lebih professional kalau berniaga segalanya ada system, teruja jugak lah aku. Banyak juga tunjuk ajar dari diorang ni.



Haaa! Bila da penat melawat gudang2 kita pun lepak minum kopi jap kat tepi laut aku pun lupa da nama cafe tu.







Abis minum2 sambung la balik kerja kat opis....sebelah Azhar tu Adli dia la contact point kita kat Indonesia..tapi dia orang Malaysia da lama berhijrah kat sana tu...



1 comment:

Wangi74 said...

Sure pasni ramaiyang nak berkenalan dengan yang tokey yang single tu..habissslah..tak tahu nak pilih..:)

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih