family

family

PET SCAN.......

easuring its use of glucose. Positron emission tomography, a process that uses radiation to give you a 3d image of the body. PET scans are used to view nodules in the lungs or pleural cavity and check other organs for infiltrates or spots, such as a spot on a kidney which can't be seen on regular x-ray equipment. It defines and makes problems clearer to see.

Secara kasar tu la maksud PET SCAN yang dijalankan oleh ayah aku tadi siang di Hospital Putrajaya.  Sebelum proses scan dijalankan sejenis cecair glukos yang beradioaktif dimasukkan kedalam badan tujuannya untuk mengaktifkan bakteria cancer didalam badan....macam umpan la kiranya....dan selepas itu akan dilakukan proses scanning...yang mana lebih jelas semasa menghasilkan imej scan.

Published with Blogger-droid v2.0.

No comments:

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih