Sebelum proses penghantaran....our retail unit staff...membuat kerja-kerja data entry terlebih dahulu....diorang jugaklah menyediakan barcode atau tanda harga untuk diletakkan pada barangan yang hendak di hantar...
Selepas proses data entry dilakukan maka....proses seterusnya adalah dia bahagian warehouse dimana staff warehouse akan menyediakan barangan yang akan dihantar ke TUKUL Melawati.
Semua ini dilakukan kerana apabila barang-barang ini sampai di TUKUL Melawati ...staff disana akan terus menyusun barang. Kami menggunakan online sistem dimana urusan pengurusan stock di TUKUL Melawati di kawal dari TUKUL HQ di Sunway Damansara...
Haaa tu pasal lah untuk permulaan ni agak lambat sikit sebab kami semua kat sini baru nak biasakan diri dengan system ni...
5 comments:
data entry tu makan masa x?
kalau dah biasa tak lah makan masa sangat....cuma...bila barang lambat sampai kat warehouse maka....lambat lah masukkan data entry tu
Fuhh..banyaknya kerja erk..kita yang kat kedai beli..senang jek:)
data entry nie penting untuk merekod barang masuk dan barang jualan. So, dari situ baru kita akan tahu berapa banyak jualan yang telah dijualkan termsuklah dengan barang yang telah hilang.
apa2 pun.. data entry first =P
semoga success!
Cik Manis - tu la dia bila time beli senang jek main ambik je gitu kan
Linda - Haaaaa pandai Linda ni ye.....bagus.......
Post a Comment