family

family

MASIH DENGAN PROJEK MENGECAT

Masih lagi dalam mood baik nak mengecat rumah...kali ni kat tv area lagi....dinding ni berhadapan dengan tangga yang aku cat tu hari...

Dinding ni lah yang nak dicat tu.......

Sebelum mengecat, cuci dulu area tu...haaa bab menyapu habuk tu terpaksa di jalan kan oleh Cik Puan Farida....sebab aku alah pada habuk mau aku bersin sampai besok pagi nanti...

Nak mudah kerja mengecat ni kan...mulakan dikawasan yang susah nak dicat macam kat sudut-sudut tu ke..atau celah-celah switch point tu....dah selesai tempat-tempat tu baru lah kita settle tempat-tempat yang mudah pula..

Haa dah settle semua...ambik masa dalam 45 minit je ni..

Dah habis kena kemas balik lah kan semua....balik kan

Amacam ok tak....perasan tak dalam buat kerja mengecat ni aku tak alas apa2 pun kan...sebenarnya kalau kita guna cat yang kualiti yang baik ..cat tu takkan meleleh pun...jangan campur air cat tu...terus je tuang cat tu dari tin dalam paint tray...cuma kita basahkan sedikit paint roller dengan air...perah sampai kering dan terus lah sapu cat tu kedinding...

Aku pakai cat PAR KANSAI PAINT.....mana nak dapat cat ni...mana lagi.. dapat kan lah diTUKUL Taman Melawati atau TUKUL SACC Mall....



No comments:

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih