family

family

MENGAMUK DENGAN FARHAN

Aku ni bukan jenis...suka marah anak2 aku.....kalau marah pun ala2 yo yo ja lah, setakat konon2 marahlah....

Farhan anak bujang aku ni akan berumur 12 tahun Disember ni tapi....tinggi menggalah...tinggi dari aku...dia ni jenis kurang bercakap orangnya....bercakap bila penting jawab pun main angguk atau geleng kepala je.

So semalam dia dah menunjukkan surat naik sekolah menengah kat ibunya...so ibunya start la tanya macam2...jawapan yang datang dari Farhan hanya dari gerak mata aja...kali takda angguk2 and geleng2....maka meletuplah Cik Puan Farida....aku pun tumpang semangkuk....

"Farhan next time kalau orang tanya..especially parents or orang yang lebih tua ni ,jawab lah betul2 jangan angguk2 or main angkat2 mata jer...nampak macam kurang ajar ok...bila Farhan tanya ibu or ayah ada tak kita jawab camtu...sure jawab baik jer kan...tolong ubah perangai jangan sampai...dengan semua orang buat perangai macam tu, tak elok..frust orang kalau orang tanya Farhan jawab macam tu.."

Pastu utk menambah nasihat padu tu, aku tambah......"Farhan dah besar takkan nak kena pukul ngan ayah kot ....tak best lah...Farhan dah kira sama tinggi ngan ayah and lebih tinggi dari ibu...so nampak cam tak kena jer kalau kena pukul kan...so kalau ayah kalau no choice ayah tak rotan dah...ayah tumbuk jer muka Farhan tu...kang lebam lak muka tak best la kan gi sekolah muka lebam , so please tukar sikit attitude tu.faham tak ayah cakap?" terkejut dia bila aku cakap nak tumbuk muka dia...

Tapi dia ni bukan lah jenis budak yang nakal good behave gak lah cuma ada certain2 hal tu agak kureng...nak kena bentuk...mungkin terbawa2 perangai kat sekolah....

Besar dah anak bujang aku ni....

3 comments:

Wangi74 said...

Sian Farhan..semalam Said kena marah..leh bukak kelab korang dua orang ni..umur pun sebaya..oh dia ujung tahun erk..Said jan ni dah masuk 13tahun.

Bak kata Mike..budak-budak baya ni..otak ada crazy sikit..hehehe.I dulu2 lagilah macam2 i buat mak bapak i..tang menjawap tak beragak i..hehehe

kaklia said...

garang nyer ayah...heee....agak nyer mmg ada lah jenis2 budak mcm ni ek. anak akak si ery tu pun cm ni lah...bila kita tanya, mcm nak tak je jawab. pastu mcm ada angin skit...bila angin nak berckp, senyum je muke tuh. bila angin tak nak berckp, muke mcm taik...eeee...rasa nak bg pelempang jek....tetiba lak darah aku naik nih...hahahaha....

pearl'E.J said...

sian farhan kena marah... tapi sesekali, kalau anak buat tak betul, kita kena jugak tegurkan bang...

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih