family

family

PELITA DAH NYALA

Haaaa semalam pelita minyak tanah tu terpacak je lah tapi tak nyala.....lupa beli minyak tanah...hari ni satu Tmn Melawati ni aku gi cari...rupanya sekarang kat kedai runcit jarang dah orang jual minyak ni.....maklumlah orang dok pakai dapor gas je sekarang..dapat lah juga kat satu kedai kecik ja....kedai mamak siap dah letak dalam botol cantik RM3.00 satu botol, so meriah sikit lah bebudak ni main bunga api...meriah??....hemh tak semeriah zaman aku dulu la kan..

Kalau dulu, hehehe time2 camni dah berdebooom sana berdebooom sini bunyi meriam.....

4 comments:

kaklia said...

mmg zaidi, nowadays susah nak carik minyak tanah tuh. kalo dedulu sumer kedai runcit ada jual kan...almaklum lah, dedulu kan popular guna lampu gaslin.

oRanGeLiLY said...

ape dah pasang..ni mule la nak dengki nihhhhhhhh..heheh

Erin Hakkinen said...

hai zaidi :)

i nak tanye..i duk area melawati gak. u bli minyak tanah kat ne ek?

Zaidi Zainal said...

hi erin...u beli kat kedai sebelah restoran durbar kat luar sana kedai mamak tu

About

PENAFIAN

Penulisan dari Penulis Blog ini adalah lontaran pendapat/pandangan peribadi dan tidak sama sekali mewakili mana-mana individu, sama ada yang masih hidup atau pun sudah meninggal dunia. Sebarang penulisan yang bersifat serupa dengan penulisan yang lain adalah kebetulan.

Terima kasih